FEN MERKEZİ ÇALIŞMALARI

FEN MERKEZİ ÇALIŞMALARI

 MERHABA HEPİMİZ İÇİN ZOR GEÇEN BU PANDEMİ GÜNLERİNDE PROJE EKİBİ OLARAK GÜCÜMÜZÜ DOĞADA BULMAYA KARAR VERDİK VE TABİTEACHER  PROJESİNE BAŞLADIK.HER HAFTA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLERLE AMACIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZİ DOĞAYLA DAHA ÇOK BULUŞTURMAK.PROJEMİZİN İLK ÇALIŞMALARINDAN BİR TANESİ FEN MERKEZİ HAZIRLAMAK OLDU.DOĞADAN
TOPLADIĞIMIZ MALZEMELERİMİZİ BU MERKEZE YERLEŞTİRDİK.ÖĞRENCİLERİMİZ BU MERKEZDE VAKİT GEÇİRMEYİ ÇOK SEVİYOR.

PEKİ FEN MERKEZİ NEDİR?FEN MERKEZİNDE NELER YER ALABİLİR?

Çocuklar dünyaya karşı içten gelen bir merak duyar ve çevrelerinde olup biteni öğrenmek isterler. Bu öğrenme merkezi çocukların merak duygusu ve öğrenme arzusunu uyarmayı ve çocukların yaşadıkları dünya hakkında yeni şeyler öğrenmelerini desteklemeyi amaçlar.

Çocukların bilimsel süreç becerilerini geliştirebilecekleri bu merkez, aydınlık olmalı, rahat çalışılabilecek şekilde düzenlenmeli ve görece sessiz merkezlere yakın olmalıdır.

Materyaller: Standart ve standart olmayan duyu malzemeleri bulundurulabilir (örn: kum, su, pirinç, nohut, mısır farklı boyuttaki kaplara konabilir veya büyükçe bir kap farklı zamanlarda farklı malzemelerle doldurulabilir). Materyallerin gerçek nesnelerden oluşmasına özen gösterilmelidir. Akvaryum, saat, takvim, cetvel, mezura, metre, hesap makinesi, kum saati, küre, harita, ülkeleri tanıtan resimler, büyüteç, mikroskop, steteskop, bilgisayar, ayna, termometre, kronometre, pusula, dürbün, ip, lastik, rafya, kurdele, rüzgar gülü, mıknatıs, terazi, kuru yapraklar, taşlar, böcek koleksiyonları, ölçü kapları ve ölçü kaşıkları, bilim kitapları, slayt ve slayt makinesi, kamera, fotoğraf makinası, fen ve doğa konusu ile ilgili fotoğraflar, afişler, filmler, belgeseller, insan vücudu modeli, iskelet modeli, diş modeli, evcil hayvanlar, evcil hayvan kafesleri, kuş yuvaları, hayvan tüyleri, bitkiler ve çimlendirme kapları, kum, kil, toprak, su, deniz kabukları, el feneri, saç kurutma makinesi, piller, teller, ampuller, radyo gibi elektrikli aletler, süzgeç, huni, plastik kaplar, kapaklar, kek kalıpları ve kovalar gibi çeşitli mutfak eşyaları, fasulye, nohut, mercimek gibi değişik baklagiller ve tohumlar, un, tuz, şeker, kabartma tozu, tutkal, mum, tebeşir, pamuk, tarak, farklı dokularda kumaşlar, makas, besin piramidi panosu, balonlar, naylon torbalar, çeşitli demir ve tahta çubuklar, röntgen filmleri gibi malzemeler bulundurulabilir. Sayı kartları, (kartondan, mukavvadan, tahtadan sayılar), eşleştirme kartları, boncuklu abaküs, üç boyutlu nesneler (renkli kapaklar, kâğıt bardak), renkli kâğıtlar, çeşitli uzunluklarda materyaller (kalemler, pipetler, boyalar), toplar, balonlar, legolar, bloklar, yazı tahtası ve yap-boz lar da bu merkezde bulundurulabilecek malzemelerdendir.




1 yorum:

  1. Fen merkezine katılan yeni malzemeler cocuklarin oldukca dikkatini cekti,bir cok etkinlikte oradaki malzemelerden yararlandik,proje arkadaslarindan farkli calismalar ögrenip sinifimizdq uyguladik.

    YanıtlaSil

PROJE TANITIM VİDEOMUZ.

  Dünyanın hızla kirlendiği günümüzde projemizdeki amacımız ö ğrencilerin doğayı araştırarak, tanıyarak, dinleyerek, doğal çalışmalar ve eko...