OKUL ÖNCESİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ NEDEN ÖNEMLİDİR?
Okul öncesi dönemde tüm
gelişim alanları olduğu kadar bilişsel gelişim önemli yer tutar. Bilişsel
gelişimi destekleyen bir çok etkinlik vardır. Bunlar içinde en önemlilerinden
biri de Matematik eğitimidir. Matematik eğitimi günlük hayatta olduğu kadar akademik
hayatta da bize farklı yönden bakabilme becerisi kazandırır. (https://egitimheryerde.net)
Okul öncesi dönem
çocuklarının matematiksel düşünmelerinin temelinde sezgilerin de yer aldığı
ileri sürülmektedir (Güven, 2000). Çocuğun ilk deneyimleri daha sonra okulda
öğreneceği yazılı sembollere dayanan formal matematiğin temellerini oluşturur
(Güven, 2000, s.43). Okulda verilen formal matematiğin çocuğun düşünce düzeyine
uyum sağlaması ve bazı öğrenme problemlerinin yaşanmaması için okul öncesi
dönemde kazanılan informal bilgiler son derece önemlidir (Güven, 1999, s.72).
Okul öncesi dönem, çocuğunuza matematik eğitimi
vermek için en iyi zamandır. Matematik etkinliklerinin eğlenceli yüzünü tanımak
için okul öncesi dönemden iyi bir zaman düşünülemez. Çünkü çocuklarda henüz
matematikle ilgili korku ve kaygı oluşmamıştır. Çocuğunuzun matematiği sevmesi,
matematiğe karşı korku geliştirmemeleri için onlara yardımcı olabilecek
eğlenceli etkinliklerle bu yaşlarda karşılaşmaları çok önemli.
Bu dönemde çocuğunuz; miktar kavramı (az-çok), ezbere ritmik sayma, grafik oluşturma,
basit toplama ve çıkarma işlemleri, geometrik şekiller, ağırlık, zaman, uzunluk
ile ilgili olarak matematiğin pek çok kavramını öğrenmek için etkinlikler
yapar. Okul öncesinde matematik etkinlikleri matematikle ilgili tüm basit
kavramları kapsamaktadır.
Şekiller, çizgi çalışması, örüntü, renk ve az-çok etkinliklerimiz👇
Okul öncesi eğitimi alan,
ana sınıfına giden çocukların okul öncesi eğitim almayan çocuklara kıyasla,
rakamları tanıma, rakamları arttırma-eksiltme, sıralama yapma becerisi
açısından farklılaştığı görülmüştür. Okul öncesinde matematik etkinliklerinin
önemi burada ortaya çıkmaktadır.
Madem matematik etkinlikleri okul öncesi dönemde bu kadar önemli o zaman Tabiateacher projemizde matematik etkinliklerine mutlaka yer vermeliyiz diye düşündük. Projemize başlarken amacımız doğa sevgisini aşılamak, doğa farkındalığı yaratmaktı. Hem doğa bilincini aşılamak hem de matematik etkinliği yapmak deyim yerindeyse bir taşla iki kuş vurmak olacaktı bizim için. 😉
Öncelikle çocuklarla beraber oluşturduğumuz doğa köşesinden neler kullanabiliriz diye düşündük. Doğanın aslında bize sınırsız olanak tanıdığına çocuklar beraber şahit olduk. Taş, kozalak, dal parçaları, nohut, fasulye, mısır, deniz kabukları ve sayamayacağım kadar bir sürü malzeme matematik etkinliği için bizi bekliyordu. O zaman bize de bunları kullanarak hem eğlenmek hem de öğrenmek düşüyordu.😊
Proje ortakları ile yaptığımız Sıralama, grafik oluşturma, sınıflama, toplama etkinliklerimiz👇
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder